2011-01-28
 20:36:13

Mat

Fruktmos med ris är absolut något som William gillar. Det provade vi för första gången idag och han var inte nöjd förrens han fått i sig halva burken, han brukar få i sig kanske två skedar annars. Det börjar kanske gå bättre med smakportionerna nu.

Idag har de installerat fiberoptik (om jag inte fått det om bakfoten) i lägenheten så strax efter 8 stressade jag och William ut från lägenheten från allt borrande och åkte hem till Maja och Ove, svärföräldrarna eller farmor och farfar. Vi åkte sedan med Maja och Sara till Göken (hihi, de bråkade nästan om vem som skulle bära runt på William) och spanade på tyger. Maja ska sy en One Pice till William.

Williams förkyldning har satt sig i magen och sedan 03:45 i morse har jag bytt 9 bajsblöjor, hoppas bara att han inte fortsätter i natt, orkar inte gå upp och byta blöja varje gång han vaknar och vill ha mat. Och så hoppas jag att han är bättre i magen i morgon så att han kan ligga och vädra under dagen, plutten är alldeles röd :(


Jannika mamma till Jillian

Ja jag jämför ju helt enkelt med Jillian och Hugo samt mig själv och min man, jag va en knubbis med bröstmjölk å han en smalis utan:) men såklart är alla olika, tänkte inte starta en diskussion.



Jillian bajsar kanske var 6 dag eller så om vi har tur, hon har ju en sån krånglig mage! nu är hon också jätte förkyld.. fick henne antligen att somna efter 7 timmar....



PUBLICERAT: 2011-01-28, 22:50:26 | URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Jannika mamma till Jillian

menade ignet illa heller.. haha man blir lite trött ibland bara så råkar det synas i kommentaren.. internett gör allt så krångligt... ;)



PUBLICERAT: 2011-01-29, 09:52:35 | URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Jannika mamma till Jillian

Jillian har en spjälsäng i vårt rum;) den vanliga sängen är tills när hon ska sova i egen säng i eget rum, mest för syns skull nu:)



PUBLICERAT: 2011-01-29, 15:01:15 | URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Jannika mamma till Jillian

HAHA ja det skulle ju va spännande:P Hon är sjukt vild när hon sover.. sparkar mig i ryggen om hon sover hos oss!



Nä men vi såg den balla sägen på ikea, å det va en perfekt liten växa säng för vår stil, kunde itne låta bli! å så känns det lite knäppt att hennes rum ska va4ra helt utan säng annars.. haha



PUBLICERAT: 2011-01-29, 18:44:34 | URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Jannika mamma till Jillian

ÅH mer barn! gos... Är jättesugen på att vara gravid och föda igen, det va så ballt! men barn får vänta tills vi är redo, kan itne skaffa barn bara för att upplevelsen är så ball;) haha



Va bra att han åt bra!:D haha Jillian har trots att hon är sjuk både hällt i sig lite päron puré och köttfärssås och spagetti!:D



PUBLICERAT: 2011-01-29, 20:11:35 | URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Jannika mamma till Jillian

Jag gör både och! Banan, potatis, broccoli och morot gör jag själv, sen köper jag katrinplommon och juicer till Jillian.. Är du säker på att det itne finns så mkt? på vårt ica finns det iaf 10 olika sorter till 4 månadres, plus olika gröt och så ska man helst inte pröva för olika sorter ju så jag tyckte det va bra iaf.. men såklart nu när hon är 5 månader så är det lite roligare eftersom det finns lite "mat" att välja som spagetti och köttfärrsås och kyckling med rotfrukter!



PUBLICERAT: 2011-01-30, 09:05:50 | URL: http://jannikassmulor.blogg.se/
Isabel

Så mkt jag missat om dig och William nu när jag knappt varit vid datorn den senaste tiden!

Härligt att smakportionerna kommer igång, det är kul när de lär sig äta vanlig mat som man kan göra hemma för alla dessa färdiga burkar är ju dyrt i längden :/

Heaven har varit jättekräsen med mat och mer eller mindre bara accepterat gröt men de senaste veckorna har något hänt så nu äter hon allt möjligt så länge det inte är alltför klumpigt :)



PUBLICERAT: 2011-02-17, 22:10:39 | URL: http://aizah.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: