2011-01-14
 21:44:30

Lång dag!

Oj oj oj vad denna dagen har vart lång!

Vid halv 9 gick vi upp och efter lite mat till William och mig plockade jag bort julen. Sedan kl 11 kom svärmor och hämtade oss och då åkte vi ner till BVC. Nästa gång blir 6månaders kontroll och vaccin igen, i slutet på februari.
Dagens dom löd: 7640 tjock, 65 lång och 43,2 i huvudomfång.
Efter det åkte vi hem och eftersom att William somnade i bilen passade på att kila ner till källaren direkt. Där var det en del som skulle slängas och stuvas om så att alla saker jag hade uppe i lägenheten som egentligen inte fick plats skulle få plats i källaren istället. Så vi fick röjt i både min klädkammare och den i Williams rum, där fanns mycket skit och mycket saker jag inte kom ihåg att vi hade. En hel del slängdes, mycket gick till välgörenhet och lite åkte ner till källaren vilket resulterade i att bara det som behövs här uppe fick vara kvar! Åååh så skönt! Fick även bäddat rent i våran säg, Ws spjälsäng och vagga. Bokade tvättid på måndag för att tvätta massa sängkläder och handdukar och sådant.

I morgon ska vi diska och städa resten av lägenheten! Vår diskmaskin har ju gått sönder så det växte sig visst ett diskberg, även fast jag diskade bort det förra och sa "Nu diskar vi allt vi använder direkt efter oss" så blev det ett diskberg även fast jag diskade mitt så då tröttnade jag och nu är det enormt.

Igår var vi på föräldragrupp. Mysigt värre. Vi var bara tre mammor och en liten Ville på 5 månader och en Ellie på 6 månader och lilla William på 4½ men som ändå såg störst ut. Vi pratade mat.


Johanna

Nej men fy vad læskigt. Vad har hænt? Kramar till mamma!



PUBLICERAT: 2011-01-15, 09:59:58 | URL: http://johacob.blogg.se/
Josefine - mamma till Hugo

Jaa ellerhur.. Jag har av någon anledning blviit tokig i barnvagnstillbehör :D



PUBLICERAT: 2011-01-15, 11:15:44 | URL: http://joosefinea.blogspot.com
Isabel

Visst är det härligt att ha fått rensat? :) Jag är ännu inte klar här hemma men det börjar ta sig nu iaf :)



PUBLICERAT: 2011-01-16, 10:42:19 | URL: http://aizah.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: