2011-01-10
 16:22:13

Kanansland

Det är glashalt ute på alla gångbanor och vägas osv! Jag gled ner till simhallen förut och var på babysim med Josefine & Hugo, Johanna & Milo och Nathalie & Ronja. Super mysigt och det var massa andra barn där också. Av någon idiotisk anledning så placerade hon i kassan maaaaassa mammor med ännu fler barn i samma rad så det blev supertrångt att byta om! Det fanns ju massa mer plats i resten av omklädningsrummet! William ville äta lite innan vi gick in och badade också och sedan ville vi försöka hinna in i duscharna innan alla andra mammor kom så vi badade nog ungefär 20-25 min bara, men mysigt var det!

Sedan blev det en liten fika eftersom att de små liven ville ha mat och sedan kilade jag hem. De andra gick till torget, Jossan hade siin bil där och jag vet inte riktigt om de andra skulle göra något mer där eller bara ta bussen hem sen. Jag har tog en liten sightsing (hmm, undrar hur det stavas) på vägen hem och konstaterade att den vägen var väldigt mycket kortare än den vägen jag tog ner! Det är nog väldigt fint att gå där på våren/sommaren också. Låg massor av fina hus där.

Jag kan med stolthet säga att jag har fått hemskt mycket bättre kondition nu sen jag fick William. Alla promenader under graviditeten och nu när jag puttar runt på barnvagnen ger resultat! Läste en artikel på aftonbladet här om dagen om putmagen man gärna får exter en graviditet och den här personliga tränaren sa det att situps inte är något att rekomendera i början efter en graviditet. Tydligen har det att göra med att musklerna i magen är särade och gör man situps innan man tränat upp de musklerna som sitter djupare så glider de ytliga magmusklerna som orsakar putmagen bara mer isär. Då undrar jag, hur ska man träna de djupare musklera... Det framkom inte i artikel... Någon som vet?

Hur har ni andra det i vårt numer halvtråkiga vinterland?


Johanna

Bæsta træningen ær att gøra plankor. Det trænar de djupare magmusklerna och ær tusen gånger effektivare æn situps. Jag kør 2 set om dagen med 3 stk per gång och 1 min per styck. Det ær ASTUNGT så det ær go træning. Sæg till om jag ska lægga upp bild på bloggen vad en planka ær før jag kan inte riktigt førklara det =)

Kram



PUBLICERAT: 2011-01-10, 16:48:41 | URL: http://johacob.blogg.se/
Marie [Mamma till William & Linus]

Tack :-)



Dom upptäckte en tillväxthämning i V. 33 .

Efter förlossningen såg dom att moderkakan var väldigt liten, så troligtvis växte han inte pga det.



PUBLICERAT: 2011-01-10, 18:54:29 | URL: http://mzetterblad.blogg.se/
Johanna

Jag lægger upp några bilder onsdag eller torsdag. Så længe rekommenderar jag Olga Rønnbergs blogg http://blogg.mama.nu/olgas-blogg/ hon ær trænare men hon ær också sjælv bevis på hur man kan træna nær man har småbarn. Tycker det ær en toppenbra blogg med massa tips!



PUBLICERAT: 2011-01-11, 09:51:49 | URL: http://johacob.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: