2010-09-26
 08:13:37

Söndag den 26 september 2010

Vi hade riktigt trevligt på öppna förskolan i torsdags med Angelica och Netlié och Josefine och Hugo. Vi ska troligtvis tillbaka nu på torsdag igen och då följer troligtvis Johanna och Milo med också. Fick kikat in i Angelicas nya lägenhet också som de renoverat och oj så snygga tapeter det blev!

William har sovit lite sådär på nätterna, har inte velat somna om på mornarna så jag har fått vara så snäll att stanna uppe från 04 tiden... Inte allt för kul. Tycker inte heller att man ska gå upp kl 06 på söndagsmornar.

I fredags slutade Daniel tidigt och köpte med sig Dai Loon till mig på vägen hem. Igår var svärmor här och passade William så att vi fick storstädat hela lägenheten, riktigt skönt att äntligen fått gjort det! Jonna var här och klippte mig och Daniel också :)

Idag flyttar Angelica och hennes lilla familj in i den nya lägenheten :D Daniel får vara bärhjälp och jag får se vad jag kan hjälpa till med, så länge William sover så är det ju ingen fara, då kan jag kanske hjälpa till att packa upp i köket eller något sådant.

Jag har gått och dragit på mig mjölkstockning igen... Suck, båda tuttarna tog vi denna gången. Har nästan fått bort knölen i ena bröstet... Jag får visst absolut inte gå utanför dörren med inpackade tuttar....

Måste komma på något annat sätt som William ska sova på i sängen. Han bara kanar ur sitt snuggle nest, han sparkar sig neråt så han glider av kudden och sedan ur på sidan mot mig så han bara ligger med överkroppen snett på madrassen i snuggle nestet... Vill ha någon lång kudde eller något som jag kan ha vid sängkanten så att han inte riskerar att kana/rulla ur. Jag vågar ju inte ha honom mellan mig och Daniel med tanke på hur han flänger runt i sömnen och hur hårt han sover...


Josefine

aah det är så typiskt.. gör ju så ont med mjölkstockning också.. haha jag pumpar och pumpar så nu har jag fått blåsor också.. Har köpt stora bröstvärmare, får väl börja använda dom konstant..



PUBLICERAT: 2010-09-26, 09:01:20 | URL: http://joosefinea.blogspot.com
Sara och Tilda.

Jag själv brukade rulla ihop lite handukar eller ett täcke och la under madrassen. Fungerar lika bra det. :)



PUBLICERAT: 2010-09-26, 16:39:40 | URL: http://mama.blogg.nu/tildamaja
Isabel

Fy tusan, det är verkligen inte skönt med mjölkstockning! Det fick jag på sjukhuset en gång, riktigt illa (dock utan feber) och ett par ggr hemma så med den biten är jag rätt glad att jag inte ammar längre..

Min sambo jobbar på NIBE, som driftprovare för bergvärmepumpar. Och trist nog så jobbar han bara nätter, men däremot får vi långhelger tillsammans då han jobbar 4nätter i veckan bara. Mer vakentid tillsammans vet jag dock inte, vi gör våra egna grejer om vardagarna och just nu har båda riktat in sig på träning :)

Inte jobbigt alls faktiskt att ta Heaven själv om nätterna, jag har ju själv blivit en nattmänniska nu (men morgonpigg ändå) så jag är van. Just när det gäller nattningen så föredrar jag faktiskt när Jocke inte är hemma för då går det rätt smidigt, men jag har märkt nu under helgen så vägrar hon somna eftersom hon hör oss prata och hon inte är van att Jocke är hemma.



PUBLICERAT: 2010-09-27, 01:19:29 | URL: http://aizah.se
sara - mamma till wilda

Åh, inte igen. Stackare där. Hoppas det går över snabbat



PUBLICERAT: 2010-09-28, 12:56:58 | URL: http://saratilling.devote.se
sara - mamma till wilda

Undrar varför får det lättare än andra. Jag fick något ont när jag skulle sluta, men aldrig i närheten av stockning. Och då hade jag ändå mjölk så det räckte till 2



PUBLICERAT: 2010-09-28, 20:46:50 | URL: http://saratilling.devote.se
sara - mamma till wilda

SHIT! 4,5 kg kvar? Snacka om lyx



PUBLICERAT: 2010-09-29, 09:23:21 | URL: http://saratilling.devote.se

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: