2010-11-10
 10:38:06

Lite frågor

Graviditet

När fick du/ni reda på att du va gravid- 21 december 2009
Vad blev reaktionen? - Superglad! Men jag vågade knappt tro att det var sant.
Var barnet planerat? - JA!
Hur var dina "40" veckor? - Riktigt bra, njöt verkligen
Fick du bristningar? - Några små på låren mot slutet
Hur många veckor och dagar gick du? - 39+1
Hur mycket gick du upp i vikt? - ca 20kg
När börja dina värkar sättas igång? - runt kl 12.30 den 27 augusti
Gick ditt vatten? - Ja, 05:30 den 26 augusti
Vem hade du med dig på förlossningen? - Daniel
Hur var din förlossning? - Snabb men inte så smärtsam som jag trodde ändå, klarade ju att gå hela öppningsskedet utan smärtlindring, trodde att det skulle bli mycket värre eftersom att jag inte visste hur öppen jag var.
Hur lång tid tog din förlossning? - Vattnet gick 5:30 26/8 utan värkar, inskrivning 9:30 27/8, igångsättning 10:45, första värken ca 12:30, han kom ut 18:25.
Hur länge hade du värkar? - 6 timmar
Hur mycket gick du ner i vikt efter förlossningen? - två dagar efter 6,5kg.

Ditt barn

När va barnet planerat att komma?
- 2 september
Vad trodde du det var för kön? - Detr kändes som att det var en pojk
Blev det en tjej eller kille? - En kille.
Hade du gissat rätt på könet? - Ja
När kom han? - 27 augusti 2019
Hur mycket vägde han? - 3820 gram
Hur lång va han? - 50 cm
Vad fick barnet för namn? - Jan William Nilhammer♥
Vad har ditt barn för storlek på kläder nu? - 56-62
Sovtider? - Jadu, ett antal gånger per dag, mellan 22-8 med ett antal matningar per natt
Hur mycket väger ditt barn nu? - Ska till bvc på fredag men jag tippar på 6300g ca
Det senaste utvekligen ditt barn gjort? - Jollrar som en tok :)

Kläder och saker

Vart köper du dina barnkläder?
- Lindex, H&M, tradera
En baby/barnbutik du gillar? - Lindex
Nått märke du föredrar? - Nej då.
Vad är favoritplagget ditt barn har? - Inte direkt
Vad är det dyraste ditt barn har? - Vagnen, den var inte billig den
Vad har ni för märke på vagnen? - Brio Go
Vad har ni för märke på bilbarnstol? - Akta Graco
Senaste du inhandlade? - En pyamas
Bästa leksaken ditt barn har? - Han gillar spegel mobiel ovanför sin vagga
Någon sak du VERKLIGEN ska spara? - Kommer nog spara nästan allt, nästan alla kläder än så länge är från mina småbröder

Om du fick välja

Nytt eller begangnat
- Bara det är helt och rent
Ligg eller sittdel - Än så länge liggdel
Napp eller Snutte - Båda två

Du som förälder

Trivs du med föräldrarollen?
- Oh ja!
Är du stolt över ditt barn? - Otroligt stolt!
Hur ser dina matvanor ut? - Hade kunnat vara bättre...
Stressar du mycket? - Nja...
Hur ser dina sovtider ut? - Jadu, jag följer Williams vilka inte är de bästa...
Vad gör du helst en fredag? - Är med familjen.
På vilket sett har du förändras? - Tar ansvar för ett annat liv
Vad är det första du tänker på när du vaknar? - Sova lite till........ ..
Umgås du mycket med andra föräldrar? - Nästan bara
Vad är bäst med att fått barn? - Man har en liten bebis som är ens egen
Och slutligen.. hinner du med "egen tid"? - Nja, men jag vet egentligen inte om jag har så mycket behov av det...


J. -17 och mamma till Julius

Sv: Tack så mkt. Jag kollade runt på lite bloggar och tkr det är extra roligt att läsa andra mammor, speciellt om deras barn är ungefär lika gamla som mitt! :D



PUBLICERAT: 2010-11-10, 18:27:22 | URL: http://alwaysthai.blogg.se/
Josefine - mamma till Hugo

Jag plussade också 21 december :)



PUBLICERAT: 2010-11-10, 18:38:54 | URL: http://joosefinea.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: