2010-11-21
 15:14:18

Dag 09 – Min tro

Jag är kristen men inte i Svenska kyrkans bemärkelse. Jag tror inte på till exempel barndop utan tycker att alla ska ha rätt att välja sin egen tro, därför är jag döpt två gånger, en gång när jag var några månader gammal och sedan 070707 på Öland där jag själv valde att följa Gud.
Har jag läst Bibeln? Nej, bara lite lite. Hur kan jag då tro på Gud? Därför att jag har mött honom. Jag har flera gånger fått känslan av att ha blivit vidrörd av Gud och Hans heliga ande. Bullshit? Om ni vill får ni tro det, men jag är helt säker på att det var Gud och inget annat.
Big bang och hela kittet med evolutionsteorin då? Jo, visst har väl djur och växter och även vi människor utvecklats MEN det är ändå Gud som skapade allt från början och bestämde hur det skulle bli.
Jag känner inte att jag måste läsa Bibeln för att kalla mig kristen, jag vet att Han finns där och att vi kommer få komma till Himmelriket när vi dör, men någon gång vill jag självklart läsa hela Bibeln.

Lite kort om min tro.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: