2010-11-13
 12:46:30

Dag 03 – Mina föräldrar

Agneta 42, Ola 44. De träffades på Dingle skolan när de var 16 och 18 år. De var lika gamla som mig och Daniel när de fick sitt första barn (mig) 21 och 23. Pappa jobbade då på en gård med djur och mamma jobbade som barnsköterska. När jag föddes bodde vi i en lägenhet i Uddevalla under tiden de byggde klart vårat hus som låg precis bredvid farmor och farfars. De skilde sig när jag gick på lågstadiet och det tog en herrans massa år innan de kunde samsas i samma rum igen.

Mamma träffade Peter på sitt nya jobb som lackerare (hon lackade båtinredning på Sweden Yacht) och fick för 4 år sedan sitt första gemensamma barn, Sebastian. För ett år sedan kom nästa, Alfred. Så nu har jag två underbara småbröder på mammas sida och min helsyster Jonna som snart fyller 19.

Pappa har haft en del olika förhållanden under åren och har vart gift en gång till. Nu är han sambo med Milla. Han har inte skaffat några fler barn, han har ingen lust att börja om utan känner att nu när hans barn är vuxna och kan ta hand om sig själva kan han ägna sig åt saker han vill, som till exempel åka på mc semseter. Pappa jobbar som fastighetsskötare på ett bostadsföretag som heter Stenab.




KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: