2010-03-05
 20:25:06

Fredag den 5 mars 2010

Jag tror att jag kände den första rörelsen från bebisen i natt! (L)
Daniel väckte mig när han bytte ställning i sömnen och la sig hand långt ner på min mage över livmodern. Sedan ryckte hans hand till så att fingrarna drog ihop sig, vilket gjorde att han tryckte till på livmodern. Det reagerade visst Lilla Liten på. Sprattlade till som bara den.
Det kanske är lite tidigt att känna rörelser än men jag är osäker på om jag är i vecka 15 som barnmorskan säger eller i vecka 17. Sedan tror också mamma att det har att göra med hur mycket fett man har på kroppen och hur inbäddad livmodern kan vara.
Jag har heller aldrig känt något sådant, jag vet ju hur gaser känns när de bubblar i magen och så vidare.

Hur som helst kändes det lite läskigt, men samtidigt väldigt lugnande med första rörelsen från den lille krabaten.

Har även bokat tid för ultraljudet, 29 mars 8:30. Ser verkligen fram emot det!



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: