2010-01-30
 20:09:43

Lördag den 30 januari 2010

Var hemma hos pappa i torsdags. Jag hade skrivit ett frågetecken den 3 september i Jonnas almanacka och hon blev hysterisk när hon inte fick veta vad som hände då, så hon och pappa hade väl spekulerat iväg om detta misstänker jag. De gissade på bröllop eller bebis.

Så när jag kom hem till pappa så frågade han om detta och undrade om "jag var tjock", tja, inte än, men jag lär ju bli snart ;) Han tyckte det var fräckt att han ska bli morfar och undrade om han skulle få någon kris nu när ska börjar bli gammal och ska bli morfar ;) Han är inte så mycket för kriser dock så det hoppar han nog över.

Så nu har far min, inklusive Milla då, adressen hit så nu blir det kanske lite fler kommentarer på vad jag skriver så jag kanske ska börja uppdatera lite mera nu.

Lena (barnmorskan) ringde en morgon när jag var hemma hos mamma, hon hade räknat om på min mens och ville räkna från den "andra" mensen så hon flyttade bak mig två veckor, så för tillfället är BF i början på september. Ska även nu på onsdag den 3 februari träffa en läkare och så ska vi kolla över min tablettkonsumtion. Läkaren som jag pratade med på VC innan jag träffade Lena sa att Tramadaolen inte skulle vara någon fara med men Lena ville att jag skulle ta så få som möjligt så dom har jag slutat med nu. Nu får vi se hur jag ska trappa ner med Sarotenen också så får jag klara mig på enbart panodil, men det ska i alla fall vara ofarligt för Lilla Liten i alla fall.

Hörde på tvn häromdagen att Alice och William ligger på top 5-listan över de vanligaste namnen, känns ju sådär nu när jag verkligen blivit fäst vid namnen, och vill ha lite ovanligare namn... Men men, den lille som tittar ut i höst kanske inte alls ser ut som en Alice eller William så då får vi ju ändra oss i alla fall.

Upptäckte även igår att jag nått min hitils maximala vikt, 58kg. Och uppåt lär det ju gå ;) Men mer än såhär har jag inte vägt innan.

Sedan den 9 februari följer Daniel med till MVC och då fortsätter inskrivningen, mamma, hjälp mig komma ihåg att jag måste ha med mig kisseprov då ;)

Well, jag har avnjutit en god middag ikväll, en kall alkoholfri öl och ska nu mysa framför en film med Daniel som har flyttat ut ljudanläggningen och dratt kablar i vardagsrummet hela förmiddagen.


Agneta

:) va kul att vi är fler som vet om det lilla underverket nu ;)

visst Linn ska jag hjälpa dig att komma ihåg provet ....

tänk att 1 månad har gått så fort. kram


Emmi

Haha, vad roligt att du anammat "lilla liten". Kändes konstigt att se att någon annan skrev det faktiskt eftersom det varit så personligt får vår lilla mag-vän :)

Guuud vad roligt för er Linn :)


Linn

Men Emmi, frågade inte jag om jag fick sno erat namn? ;)

Vad var det för namn ni hade tänkt på till eran lilling?


Milla

Din far har ju tyvärr lite problem med sitt minne :P - så först igår fick jag veta adressen till eran blogg. Ska bli kul att följa er både här och irl.

Kram


Linn

Milla, det kan vara så ibland ;) Nu vet du i alla fall adressen och ni kan spara lösenordet på datorn om ni vill nu.



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: