2010-02-08
 21:46:56

måndag den 8 februari 2010

Fick shoppat loss igår på Överby. Födelsedagspresenter till Daniel och Jonna. De behövde båda två skor så vi åkte till skopunkten. Jonna fick tre par och Daniel fick två par, 5 par skor för 807 kr. Ett kap skulle jag vilja kalla det. Jag behövde också skor men jag hittade inga där utan fick gå till en annan butik som jag aldrig kommer ihåg vad den heter, fick mig ett par sneakers eller vad man ska kalla det för 229kr.

Efter allt sko shoppande fick jag tillslut med Daniel in på Beginners. Det var en supertrevlig tjej där som svarade på våra frågor och visade oss hur vagnarna skulle fällas ihop osv. Hittade en som jag gillade, Britax Vigor. Enda negativa med den var att den var rätt stum. Tyckte att den kändes ostabil i fästena men hon sa att det inte hade rapporterats något fel med den för det eller något som hade hänt med vagnen. Den är liten, smidig, superlätt att fälla ihop, väger inte mycket, bra ställbart handtag, man kan välja att ha barnet vänt mot sig eller från sig osv.

De andra vagnarna vi kollade på var teutonia, de kan man också välja åt vilket håll man vill ha barnet vänt åt men jag tycker att de är så stora och rätt klumpiga. Deremot var det bättre fjädring i teutonia vagnarna.

Urban Jungle vagnarna är ju skitsnygga och den vagnen Marita har är skit snygg, men jag gillar inte riktigt att inte kunna välja om man vill ha barnet mot eller ifrån sig.

Hur som helt så hittade jag en skötväska på Beginners som jag blev helt kär i. På REA! Kunde inte låta bli den, 500kr men det var den värd!

 

fuskskinn

fack nr 1fack nr 2tillbehör

Det är massor av fack i den, ett som är vattenavstötande på insidan, fack med dragsko och dragkedja. En "termos", ett sköt-underlag, ett löst fack för småsaker, axelrem och två hållare om man vill fästa väskan direkt på handtaget.

I morgon fortsätter inskrivningen på mödravårdcentralen och då följer Daniel med. Måste komma ihåg att ta med kisseprovet, eller framför allt att göra det ;) Alla vågar jag har ställt mig på har visat olika så vi får se vad vågen på mvc säger i morgon. Får se vad barnmorskan säger om pillren i morgon, äter nu bara vitaminer och panodil. Konstaterade även på vägen hem att vi har barnavårdcentral här på Hasselbacken så det kommer vi ha riktigt nära till sen när det kommer.

Nu är chefen äntligen hemma från resan och efter ett par timmar på jobbet i morse började jag slappna av och mentalt lämna över ansvaret på henne igen. Fick till och med sluta en timme tidigare idag! Såå skönt! Måste få klart när jag gått över vecka 12 i graviditeten också så att vi kan beställa spa helg för den helgen, de masserar ingen gravid kvinna innan hon gått över vecka tolv och då finns det någon speciell mamma-massage som hon rekomenderade, de skulle heller inte påverka mina trigger punkter för fibron. Det är till VANN vi ska, och det ska bli såååå skönt!


Agneta

Ett fynd ;) Riktigt snygg är den mamma blir lite sotis ;)


Agneta

Mmmmmmmmmmmm spaaaaaaa mamma vill oxå :)


Linn

Det ska bli såååå underbart med spa!! och skötväskan är jag så kär i :D



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: