2010-12-26
 22:21:37

Jul jul, strålande jul

Very merry christmas på er allihopa och gott nytt och allt sånt där.

Som vanligt flänger vi hit och dit i juldagarna men mysigt har vi haft det ändå även fast julstämningen inte infunnit sig. Julafton var vi hos svärföräldrarna och sedan vid 18 tiden bar det av hem till mamma där vi blev kvar över natten. På juldagen åkte vi hem igen och då tog vi det lugnt här hemma. Idag åkte vi hem till pappa och firade jul där och sedan till mamma igen för födelsedagskalas för lillebror som fyller hela 4 år idag! I morgon blir William 4 månader och jag hoppas att simhallen har öppet så att jag och Daniel kan åka och bada med honom.




Fått första julkappen och pappret var riktigt roligt!



Killig i nacken!



Julklappsutdelning i farfars knä



Vår diva-tomte delar ut julklapparna
William har fått massor med fina julklappar! Ska se om jag kanske får tummen ur att fota sakerna sedan men just nu är jag kameralös, glömde den hos pappa.




ååh, sådana fina snören!



Mys med morbröderna <3



Tomten kom även till mamma, fast han hade ätit för mycket gröt så byxorna hade blivit för små :(


Och mammas fula julgran med två toppar. Den är så ful så den blir söt! :D

William fick: Sockar, en Bukowski katt, en Bukowski snutte med groda på (till min lilla groda), en Barbapappa bodysuit, slip-over, raggsockar, sked, farfars-tröja, pengar, pyamas, extra ryggstöd till tripptrapp stolen, näs frida, leksak till bilbarnstolen, mjukis elefant, pekbok, nalle, två randiga bodysuites, en overall, alfonsset, tjocktröja, leksaksmobil, en bok om troll, långärmad t-shirt med trycket "sömnig", barbapappa body, jeans, en lampa med bilar.
Jag vet att jag har missat något/några saker men det står still i huvudet! Men nu är första julen avklarad, nästa år kanske vi börjar få ordning på någon tradition för julen...


Josefine - mamma till Hugo

Han hittar dom nog snart ;) Det är så gulligt, han tar tag i dom så att han tippar över på sidan haha! Jadu.. Hugo brukar äta ungefär en tredjedels burk (liten burk) och ibland någon sked fruktpure efteråt.. Oj 2 skedar bara, han kanske inte tyckte det var gott? Köpte gröt till Hugo med men tror han fick ont i magen av den.. Så har inte vågat testa ge han igen.



Nä inte Singen, sålde min gamla babytravel jogger. Singen får vara kvar, även om den är värdelös! Hur har eran jul varit?



PUBLICERAT: 2010-12-26, 22:39:54 | URL: http://joosefinea.blogspot.com

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: