2009-12-26
 21:56:12

måndag den 21 december 2009

Har gått och försökt att räkna ut när mensen ska komma nu i december men fick liksom inte ihop det riktigt… Har haft lite småblödningar de senaste dagarna men inget liknande hur min mens brukar te sig. Så igår kväll tänkte jag att jag kan väl göra ett grav-test på morgonen då. Det gjorde jag. Förväntade mig inget direkt och försökte hålla mig lugn och fin. Tyckte att jag såg ett riktigt tunt, tunt streck som visade på att det var ett positivt test. Väntade någon minut till för att se om det var kvar och det var det. Behöll lugnet och åkte till jobbet. På lunchen gick jag till Vårdcentralen och bad om att få göra ett grav-test där också. De konstaterade att även om det är ett väldigt svagt plus så visst är det ett plus.

 

JAG ÄR GRAVID! Som jag har längtat efter detta! Gick sedan hela dagen och längtade tills jag kunde åka hem och berätta för Daniel. Han satt och spelade när jag kom hem så jag passade på att slå in boken ”Värsta pappan” som jag köpt till honom för att ge till detta tillfället. Tog en liten stund att få honom från datorn och en stund innan han kopplade vad jag menade med att ge honom den boken. Han blev nog rätt chockad. Det enda han fick fram var ett ”grattis” kanske inte det jag ville höra men jag förstår att han är chockad. Det är bara en månad sedan jag slutade med mina p-plåster och jag trodde inte heller att det skulle gå så här fort!

 

Och så blev det en timmes mellanrum här ungefär. Daniel kom hit och vi har nu pratat en hel del. Han vill vara så delaktig i graviditeten som möjligt vilket är lysande för det är vad jag vill att han ska vara också. Det är så underbart för vi har verkligen kommit varandra så mycket närmare sedan vi bestämde oss för att skaffa barn. Vi pratade även en hel del om bröllop, han vill att vi ska vara gifta när vi får barn. Får se hur vi får ihop det….  Men det hade ju varit drömmen att få gifta mig med bebismage.

 

Slutat snusa har jag visst gjort också. Hemskt jobbigt men inget jag vill att våran bebis ska få i sig. Kommer även att vara nykter på nyår, ser inte riktigt fram emot det eftersom att det kommer vara en del folk där och jag behöver vara social… Får se hur det går med det.


svärmor

Det finns jättefina mammabrudklänningar....jag syr gärna...Puss<3



KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

« NAMN Spara info?

« E-POST (publiceras ej)

« URL

Kommentar: